Sprzeczne prawa dotyczące marihuany w CA

Posted by Marihuana Doctors on 04/28/2017 in Aktualności i aktualizacje

Aktualizacja 30 stycznia 2019 r. Treść medyczna zweryfikowana przez Dr. Joseph Rosado, MD, M.B.A, Chief Medical Officer

Branża medycznej marihuany w Kalifornii, założona w 1996 roku, wkrótce dołączy do rynku rekreacyjnego. Gdy tak się stanie, Kalifornia będzie miała największy rynek marihuany w kraju. Wyborcy kalifornijscy zatwierdzili Propozycję 64, głosując w wyborach krajowych, znacznie większą większością głosów niż w przypadku marihuany medycznej.

Przepisy dotyczące medycznej marihuany w Kalifornii są dobrze ugruntowane. Szacuje się, że stan przynosi rocznie średnio 50 milionów dolarów wpływów z podatków od medycznej marihuany, a obecnie ponad 750 000 pacjentów jest zarejestrowanych jako kwalifikowani użytkownicy medycznej marihuany.

Niedawno wprowadzono nowe przepisy regulujące rynek rekreacyjny marihuany, co spowodowało zamieszanie. Obecnie władze stanu wprowadzają zmiany do nowych przepisów, aby zmniejszyć konflikt między nimi. Niektórzy mają nadzieję, że po dostosowaniu przepisów dotyczących marihuany medycznej i rekreacyjnej, Kalifornia wyznaczy krajowy standard zintegrowanego przemysłu marihuany.

Przepisy dotyczące biznesu związanego z marihuaną

Jednym z obszarów konfliktu między przepisami dotyczącymi medycznej marihuany a nowymi przepisami dotyczącymi marihuany rekreacyjnej są przepisy dotyczące biznesu. Zgodnie z przepisami dotyczącymi medycznej marihuany, firma nie może jednocześnie posiadać licencji na uprawę marihuany i jej sprzedaż. Przepisy dotyczące medycznej marihuany podzieliły licencje na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie marihuany na kilka obszarów:

    Uprawa Produkcja Dystrybucja Transport Testowanie Sprzedaż

Przepisy dotyczące działalności gospodarczej związanej z marihuaną rekreacyjną są nieco inne. Pozwalają one jednemu podmiotowi na posiadanie wielu rodzajów licencji na prowadzenie działalności związanej z marihuaną. Uprawa i sprzedaż marihuany będą dopuszczalnymi praktykami w świetle nowego prawa, choć obecnie nie są one objęte ustawą o medycznej marihuanie. Jedyną kombinacją licencji, która byłaby ograniczona na mocy nowego prawa, jest uprawa i testowanie. Jeden podmiot nie mógłby legalnie uprawiać i testować marihuany.

Gubernator Brown proponuje złagodzenie ograniczeń biznesowych dotyczących medycznej marihuany, aby dostosować je do nowych przepisów dotyczących marihuany rekreacyjnej. Proponuje się również wprowadzenie tymczasowego ograniczenia, które uniemożliwiłoby jednemu podmiotowi posiadanie więcej niż trzech sklepów detalicznych i gospodarstwa rolnego o powierzchni większej niż cztery akry. Ma to na celu uchronienie przemysłu marihuany w Kalifornii przed zmonopolizowaniem przez gigantyczne konglomeraty.

Proponowana struktura podatkowa dla branży marihuany rekreacyjnej obejmuje 15% podatek od sprzedaży oraz podatek od wagi dla plantatorów. Produkcja i sprzedaż marihuany podlegałyby podatkom i opłatom nakładanym przez lokalne gminy. Pacjenci korzystający z medycznej marihuany pozostaliby zwolnieni z podatku od sprzedaży marihuany.

Posiadanie osobiste i uprawa domowa

Zgodnie z Propozycją 215, pacjenci z medyczną marihuaną mogli uprawiać i posiadać taką ilość marihuany, jaka była im potrzebna do celów medycznych, w granicach rozsądku. Propozycja 64 ogranicza użytkowników rekreacyjnych do sześciu lub mniej roślin uprawianych w domu, z limitem sześciu roślin w jednym domu.

Rekreacyjna marihuana będzie traktowana jak alkohol - dostęp do niej będzie mogła mieć każda osoba pełnoletnia. Spożywanie marihuany będzie ograniczone do miejsc prywatnych lub licencjonowanych miejsc publicznych przeznaczonych do tego celu. Ograniczenia te nie różnią się od przepisów dotyczących marihuany medycznej.

Pogodzenie marihuany medycznej i rekreacyjnej w CA

Istnieje szereg proponowanych projektów ustaw, które mają na celu uregulowanie kwestii związanych z rekreacyjnym używaniem marihuany w Kalifornii w taki sposób, aby nie kolidowały z medyczną marihuaną i nie dezorientowały społeczeństwa. Proponowane są pewne zmiany w przepisach dotyczących medycznej marihuany, ale celem jest funkcjonowanie w Kalifornii dwóch oddzielnych programów dla użytkowników marihuany.

Poniżej przedstawiamy proponowane projekty ustaw dotyczących marihuany:

    Assembly Bill 389 - Projekt ten koncentruje się na edukacji publicznej. Wymagałaby ona od Biura Regulacji Medycznych Konopi udostępnienia na swojej stronie internetowej informacji dla użytkowników marihuany, a także opublikowania przewodnika dla konsumentów. Przewodnik obejmowałby takie tematy, jak zakup marihuany rekreacyjnej, konsumpcja publiczna i inne podobne przepisy. Assembly Bill 416 - Projekt ten, skierowany bardziej do osób zajmujących się medyczną marihuaną, wprowadza szczegółowe przepisy dotyczące uprawy konopi indyjskich ze zwiększoną zawartością CBD. Medyczna marihuana z wyższym stosunkiem CBD do THC zapewnia korzyści medyczne bez wywoływania charakterystycznego dla konopi indyjskich haju. Assembly Bill 420 - Reklama jest ważną częścią tej rozwijającej się w CA branży. Projekt ustawy nakłada na reklamodawców obowiązek umieszczania w reklamie numeru licencji sprzedawcy. Przepis ten dotyczyłby zarówno marihuany medycznej, jak i rekreacyjnej. Assembly Bill 350 - Ten projekt ustawy wprowadziłby ograniczenia dotyczące produktów związanych z marihuaną rekreacyjną, tak aby nie przemawiały one specjalnie do dzieci. Na przykład, zabronione byłoby nadawanie produktom w kształcie ludzi, zwierząt, owoców, owadów lub innych postaci powszechnie kojarzonych ze słodyczami. Dopuszczalne byłoby jednak nadawanie przez firmy kształtu podajnikom na wzór swojego logo. Assembly Bill 238 - w celu powstrzymania związków zawodowych przed monopolizacją branży marihuany, ustawa ta zabraniałaby firmom produkującym marihuanę wymagać od swoich pracowników wstępowania do związków zawodowych. Senate Bill 148 - marihuana jest biznesem gotówkowym, ponieważ prawo federalne zabrania bankom narodowym i firmom obsługującym karty kredytowe obsługi tej branży. Ustawa ta ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa i ułatwienie przedsiębiorcom z branży marihuany płacenia podatków stanowych i innych opłat bez konieczności przewożenia dużych ilości gotówki na duże odległości. Ustawa wyznaczyłaby biura okręgowe i inne miejsca, w których można by przyjmować płatności gotówkowe za te podatki i opłaty. Senate Bill 175 - Ustawa zabraniałaby firmom produkującym marihuanę używania nazwy dowolnego kalifornijskiego hrabstwa, miasta lub obszaru na etykietach i w reklamach, chyba że marihuana została rzeczywiście wyprodukowana na tym obszarze. Assembly Bill 64 - Ustawa ta obejmuje szereg obszarów, które dostosują obowiązujące przepisy dotyczące medycznej marihuany do przepisów dotyczących marihuany rekreacyjnej, zatwierdzonych w Propozycji 64. Rozszerzyłaby ona ograniczenia dotyczące utrzymywania billboardów z konopiami indyjskimi poza autostradami przekraczającymi granice stanów na wszystkie autostrady międzystanowe i stanowe. Projekt ustawy przewiduje również stworzenie możliwości znakowania produktów marihuany medycznej i niemedycznej na poziomie stanowym, przeznaczenie funduszy na lepsze testy dla osób prowadzących pojazdy pod wpływem marihuany, zapewnienie legalnej ścieżki dla usług dostawczych oraz umożliwienie działalności w branży zarówno podmiotom nastawionym na zysk, jak i nienastawionym na zysk.

Kalifornijska legislatura pracuje nad dostosowaniem nowo zatwierdzonych przepisów dotyczących marihuany rekreacyjnej do przepisów dotyczących dobrze prosperującego biznesu marihuany medycznej. Przepisy zatwierdzone przez wyborców w 2016 r. były pod wieloma względami szersze niż zakres marihuany medycznej, a stan stara się zapewnić to, o co prosili wyborcy, przy jednoczesnym zachowaniu uczciwego środowiska biznesowego i bezpieczeństwa publicznego.