Weedmaps pod ostrzałem za nielicencjonowane dyspensaria

Posted by Lori Ann Reese on 09/08/2020 in Marketing marihuany

Zawartość medyczna sprawdzona przez Dr. Joseph Rosado, MD, M.B.A, Chief Medical Officer

Weedmaps, największe na świecie globalne źródło informacji o marihuanie, recenzjach i produktach, jest obecnie przedmiotem dochodzenia Kanadyjskiej Królewskiej Policji Konnej (RCMP). Kanadyjskie władze federalne zostały powiadomione listem od ośmiu (8) licencjonowanych poradni i właścicieli firm z branży konopi indyjskich o nielegalnych praktykach reklamowych.

Licencjonowane dyspensaria, które złożyły skargę prawną, stwierdziły, że promowanie nielegalnych i nielicencjonowanych dyspensariów powoduje, że legalne firmy cierpią z powodu zwiększonej konkurencji. W skardze stwierdzono również, że jest to problem zdrowia publicznego i bezpieczeństwa, ponieważ nielicencjonowane dyspensaria nie są regulowane w Kanadzie.

Weedmaps doświadczył tego samego problemu w Kalifornii w 2018 r.

Jeśli jesteś insiderem biznesu marihuany, możesz czuć małe Deja vu. To nie pierwszy raz, gdy Weedmaps wpadło w kłopoty z powodu umieszczenia na liście dyspenserów marihuany, które nie były licencjonowane. W 2018 roku Weedmaps otrzymało nakaz "zaprzestania i zaniechania" od kalifornijskich organów regulacyjnych ds. konopi indyjskich w związku z reklamowaniem dyspensariuszy, które nie były licencjonowane przez stan.

Weedmaps zostali zmuszeni do zmiany swojej procedury akceptowania nowych reklam dyspensariuszy. Musieli potwierdzić, że dyspensarium jest licencjonowane w Kalifornii przed zezwoleniem na umieszczenie na stronie Weedmaps. A dostawca usług marketingowych został zmuszony do usunięcia z listy 2,700 ogłoszeń na swojej stronie internetowej.

Leafly (bezpośredni konkurent Weedmaps) zauważył działania prawne i w ciągu miesiąca wydał publiczne oświadczenie, że nie będzie już akceptował nielicencjonowanych dyspensarni. Leafly zapewnia również usługi marketingowe i katalogi dla firm związanych z konopiami indyjskimi.

Szefowa Biura Kontroli Konopi w Kalifornii (Lori Ajax) wysłała do Weedmaps list z żądaniem zaprzestania działalności. W tym czasie Weedmaps zostało ostrzeżone, aby natychmiast usunąć reklamy nielicencjonowanych dyspensariatów, lub zmierzyć się z karnymi i cywilnymi sankcjami prawnymi. Kalifornijskie BCC zagroziło również grzywną za każdą nielegalną reklamę w tym czasie.

Biuro Kontroli Konopi wykorzystało Weedmaps również do wysłania 900 listów o zaprzestaniu działalności do nielegalnych dyspensarni. Biuro nadal używało Weedmaps jako katalogu do podwójnego sprawdzania dyspensarni działających bez legalnej licencji w stanie Kalifornia.

Dlaczego jest tak wiele nielegalnych dyspensariów?

Kalifornia reprezentuje wiele stanów (i prowincji kanadyjskich), które doświadczyły ogromnego wzrostu lokalizacji dyspensariów. Aby otworzyć dyspensę, wymagana jest licencja na prowadzenie działalności gospodarczej. W stanach takich jak Oklahoma jest kilka kroków do uzyskania licencji biznesowej na biznes związany z medyczną marihuaną. Jednak w innych stanach proces licencjonowania jest rygorystyczny i może być kosztowny. Niektóre stany wydają licencje na biznes związany z marihuaną w oparciu o system loterii.

To jest powód, dla którego rośnie problem z nielegalnymi dyspensariami. Firmy te nie tylko nie podjęły odpowiednich kroków w celu rejestracji (i uiszczenia opłat na rzecz państwa), ale również działają poza przepisami dotyczącymi kontroli bezpieczeństwa. Kiedy dyspenasator otrzymuje licencję na działalność, podlega inspekcji osób trzecich, śledzeniu produktów i raportowaniu w celu zapewnienia zgodności i bezpieczeństwa publicznego.

Kroki administracyjne i koszty prawne związane z licencjonowaniem mogą się szybko sumować. Nietrudno więc zrozumieć, dlaczego problem nielicencjonowanych dyspensarni wciąż rośnie. W stanach, w których wymagane są licencje pionowe, dyspensaria muszą uprawiać, przetwarzać, produkować i sprzedawać swoje produkty. Pionowo zintegrowana placówka zajmuje się każdym etapem wzrostu i łańcucha dostaw.

Obawy związane z nielicencjonowanymi punktami sprzedaży dotyczą tego, skąd biorą one marihuanę, którą sprzedają. Jeśli marihuana jest uprawiana przez dystrybutora, nie podlega standardom kontroli państwowej. Oznacza to, że produkty mogą zawierać szkodliwe chemikalia i dodatki.

Drugą kwestią jest możliwość zintegrowanego zaangażowania kryminalnego. Osoby z kartoteką kryminalną nie mogą uzyskać licencji na prowadzenie tradycyjnej dyspensy (zwłaszcza jeśli zostały oskarżone o przestępstwa związane z narkotykami). Wymogi licencyjne i inspekcyjne skutecznie utrzymują element przestępczy z dala od zalegalizowanego przemysłu medycznej i rekreacyjnej marihuany.

Weedmaps miał dobrą obronę w Kalifornii: Google, Craigslist i Yelp to robią

Kiedy grożono podjęciem działań prawnych przeciwko Weedmaps w Kalifornii, prezes Christopher Beals bronił akceptacji ofert reklamowych. Beals został przesłuchany przez OC Register, i stwierdził, że Weedmaps był "pokazując te same informacje, które Google i Yelp i Craigslist i 30 innych stron internetowych są wyświetlane".

Szybkie wyszukiwanie online zarówno w Kanadzie i Stanach Zjednoczonych potwierdzi to, co Christopher Beals wspólne. Kto jest właścicielem odpowiedzialności za reklamę firmy, która nie jest legalnie zarejestrowana do prowadzenia działalności gospodarczej? Czy ta odpowiedzialność spoczywa na platformie reklamowej, czy z firmą, która kupuje reklamy i zgadza się na warunki, zasady i ograniczenia?

List ostrzegawczy wysłany przez Bureau of Cannabis Control w Kalifornii był pierwszym listem wysłanym przez stan do reklamodawcy. Weedmaps jest światowym liderem, ale BCC stwierdziło, że na stronie reklamowano ponad 20 dyspensariów w Anaheim w Kalifornii. Miasta, które zakazało działalności jakichkolwiek dyspenasatoriów.

Od 2018 roku Google radykalnie zmieniło politykę reklamową dotyczącą firm dotykających marihuany. Obejmuje to zakaz reklam dla kultywatorów i dyspenserów. Jedynymi firmami, które mogą reklamować się w Google, są firmy pomocnicze. Takie jak doradztwo biznesowe w zakresie marihuany, marketing, czy usługi finansowe.

Platformy mediów społecznościowych, takie jak Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn i Snapchat nie zezwalają na reklamę konopi. Nie rozróżniają one legalizacji w poszczególnych stanach, ale opierają się na federalnej liście 1 substancji zakazanych.

Co może się stać z Weedmaps w wyniku kanadyjskiej skargi prawnej?

Kiedy Weedmaps doświadczył skargi i zagroził działania prawne w Kalifornii, to było pierwsze wykroczenie firmy reklamowej. Weedmaps już popełnił nielegalne działania reklamowe w Kalifornii. To może skutkować grzywnami i dodatkowymi działaniami prawnymi w Kanadzie, ponieważ istnieje precedens.

Weedmaps miał obronę "nie wiedzieliśmy" i "wszyscy inni to robią" do obrony prawnej przed Bureau of Cannabis Control w Kalifornii w 2018 roku. Od tego czasu przepisy dotyczące reklamy cyfrowej wzmocniły się przeciwko nielegalnym substancjom i paraphernalia. Skarga prawdopodobnie spowoduje karne działania prawne w Kanadzie. I usunięcie z listy nielicencjonowanych dyspensariuszy prowadzących działalność nielegalnie i poza prawem w Kanadzie.

Inne firmy reklamowe i marketingowe, które świadczą usługi promocyjne dla branży medycznej lub rekreacyjnej marihuany będą uważnie obserwować i prawdopodobnie dostosowywać warunki swoich własnych reklam. Które będą obejmować weryfikację legalnej licencji biznesowej, przed umieszczeniem profili w katalogu online o dużym natężeniu ruchu.